אם תשאלו 10 אנשים מה זה בעצם "שיווק אונליין" קרוב לוודאי שתקבלו 10 תשובות שונות, חלקן נכונות וחלקן לא. אם תשאלו 10 אנשים שעוסקים בשיווק און ליין ומתמחים בו סביר להניח שתקבלו 10 תשובות שונות – שכולן טובות. אבל בדרך כלל אנחנו מעדיפים תשובה אחת לכל שאלה, ולכן מוצעת בזאת התשובה האולטימטיבית: "שיווק אונליין שווה יצירת מודעות + בניית חיבור + מתן שירות + מכירה. בנוסף הוא כולל גיבוש ובניית אסטרטגיה שיווקית המשלבת את היצירתי-קונספטואלי עם הטכני-מדעי כדי להבטיח את כל הנ"ל".
תכל'ס מדובר במשוואה פשוטה: יש לכם מוצר מדהים? מצבכם טוב. יש לכם מוצר מדהים ואף אחד לא מכיר אותו? מצבכם לא טוב.
בהתאם, יצירת מודעות למוצר או לשירות שאתם מציעים היא החתיכה החשובה ביותר בפאזל שנקרא אונליין מרקטינג. תתחילו איתה, והפאזל כבר ירכיב את עצמו.
יצירת המודעות מבוססת על תקשורת, ועל כך שתספרו לאנשים הנכונים, בזמן ובמקום האופטימליים, את הדברים החשובים ביותר על מי שאתם, על הערך שאתם מציעים, על הדרך שבה אתם יכולים לשפר את חייהם ועל למה בעצם כדאי לעבוד אתכם.
חלק חשוב אחר בפאזל הוא החיבור ביניכם לבין מי שעשויים להיות הלקוחות הבאים שלכם.
חיבור נכון יאפשר להם להכיר אתכם באמת, בזכות ההיכרות לחבב אתכם, ומרגע שהם יחבבו אתכם הם גם יסמכו עליכם – וכשמישהו שסומך עליכם יש סיכוי טוב שהוא יהפוך ללקוח שלכם.
בהקשר זה חשוב להדגיש שעסק חכם משקיע בחיזוק החיבור ללקוחות קיימים ולא רק בליצור חיבורים חדשים.
חושבים שאם יצרתם מודעות ובניתם חיבור הפאזל הושלם? תסתכלו עליו שוב טוב. עדיין חסר חלק חשוב: מתן שירות.
הכוונה היא לשירות ללקוחות שעדיין לא הפכו ללקוחות אבל הם בדרך הנכונה, והם קרובים ליעד (שלכם ושלהם גם יחד), ועל כן כדאי להשקיע ולשרת אותם היטב.
איך? באמצעות דף שאלות ותשובות שבו הם ימצאו מענה לקושיות שמטרידות אותם, דרך תוכן בעל ערך (למשל טיפים מועילים, מחקרים חדשים, מצגת מאירת עיניים וכו'), על ידי הבטחת חווית משתמש משובחת במיוחד באתר שלכם ובכל דרך אחרת שתבהיר ללקוח הפוטנציאלי שאתם כאן בשבילו.
עיקר תשומת הלב במסגרת שיווק באינטרנט צריך להיות מופנה ליצירת מודעות, בניית חיבור ומתן שירות, אבל יש עוד חתיכה קטנה שכדאי לזכור: אתם כאן כדי למכור.
אדם שכבר מודע לקיומכם, יש לו אתכם חיבור והוא מרגיש בידיים טובות ירצה לקנות מכם – אפשרו לו לעשות זאת בקלות ובנוחות, והשלמתם את הפאזל ואת השיווק אונליין.
כשהמהות של השיווק המקוון מובנת, ניתן לגשת לכלים המגוונים שעומדים לרשותנו: קידום האתר שלכם כך שייחשף לכמה שיותר עיניים ובפרט כאלה של לקוחות פוטנציאליים, פרסום מודעות בגוגל אדוורדס, פעילות ברשתות חברתיות, באנרים באתרים רלוונטיים, ניוזלטרים ועוד.
ברוב המקרים השיווק יכלול שילוב של כמה מהכלים הנ"ל. מומחים בתחום טוענים כי על מנת להגיע למכירה צריך ליצור, בממוצע, 7 נקודות השקה בינינו לבין הלקוח כשנקודת השקה יכולה להיות אימייל שהוא קיבל מאיתנו, אזכור שלנו בכתבה באתר כלשהו, סטטוס שפרסמנו בדף הפייסבוק של העסק, פרסומת למוצר שלנו וכו' – כך ששימוש במגוון כלים מגדיל משמעותית את היקף המכירות.
בנוסף כדאי לבצע ניתוח מפורט של התנועה באתר, באמצעות גוגל אנליטיקס, ולהיעזר במידע כדי לשפר את יצירת המודעות, בניית החיבור ומתן השירות – ובכלל, רצוי מאוד לבחון כל הזמן כל פעולה שאתם עושים כדי לראות איך אפשר לשדרג עוד יותר את השיווק, ולהיות ערניים להזדמנויות חדשות ודרכים נוספות לעורר מודעות ולהתחבר לאנשים.
הסבר ממצה ומלמד.