תחום השיווק והקידום לעסקים הפך כבר למקצוע של ממש, בחלק א׳ קיבלנו הצצה לחשיבות העצומה של שיווק וקידום לעסקים קטנים. חמשת הטיפים הראשונים (שעל כל אחד מהם אפשר לדבר שעות) הציגו פעולות התחלתיות של שיווק וקידום. הנה חמשת הטיפים הנוספים, שמביאים אותנו לשלב נוף של מורכבות של שיווק וקידום.
מה היה לנו בפרק הקודם?
תשקיעו במחקר מתחרים
תכירו את הקהל שלכם, ותנו להם להכיר אתכם
הירשמו ל-Google my business
תשפרו את יסודות האתר שלכם
צרו תוכן משכנע ואיכותי
היום סמארטפונים הם האמצעי הכי נפוץ, זמין ונוח לגלישה באינטרנט. יותר ויותר גולשים נוטים פחות לפתוח מחשב נייד בכל הנוגע לגלישה באתרי אינטרנט ובמקום זאת בוחרים באפשרות הנוחה יותר של שימוש בסמארטפון. האתר שלכם צריך להיות ידידותי למשתמשים וקל לניווט בנייד. שימו לב שאתם מאמצים טכנולוגיות וחידושים רלוונטיים כדי שהאתר שלכם יהיה מותאם לנייד בצורה מלאה. במיוחד אם אתם פונים לקהל יעד צעיר, עם ביקורתיות גבוהה לחוויית משתמש.
SEO, קיצור של Search Engine Optimization, היא אופטימיזציה של האתר שלכם למנועי החיפוש ולגולשים. זאת במטרה להעלות את הדירוג שלו ולהגביר חשיפה. למעשה, מדובר על מאות פעולות באופן שוטף שמטרתן להפוך את האתר לידידותי, מותאם וסמכותי בעיני הגולשים ומנועי החיפוש. תוכלו למצוא הסבר מפורט על קידום אתרים SEO בפרק הראשון של המדריך המלא לקידום אתרים בגוגל של siteIT. קידום אורגני כולל בין היתר הטמעת מילות מפתח רלוונטיות בתוכן האתר, קישורים פנימיים וחיצוניים, מדידת ביצועים ועוד ועוד ועוד.
המדיה החברתית הפכה לאחד הכלים החשובים ביותר באסטרטגיות שיווק של עסקים. בישראל בשנת 2021 גולשים השתמשו ברשתות חברתיות במשך 2.8 שעות בממוצע ביום. זה הרבה זמן לקנות מוצרים ולגלות עסקים חדשים. יש מגוון רחב של רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק ופינטרסט. כל אחת מהרשתות פונה לקהל שונה עם שפה שונה והרגלי צריכה שונים. תבחרו בתבונה את פלטפורמות המדיה החברתית בהן אתם רוצים לבלוט. חשוב שהפלטפורמה תתאים לעסק שלכם ולקהל שלכם.
קידום ממומן (PPC – Pay Per Click) מאפשר לכם להציג מודעות מטורגטות (מלשון Target) למשתמשים המחפשים באופן פעיל אחר מילות מפתח רלוונטיות או לגולשים באתרים ספציפיים. קידום ממומן יכול להיות דרך יעילה להביא תנועה מיידית, לייצר לידים ולהגדיל את קהל הלקוחות. תבחרו את הפלטפורמה המתאימה לכם, בין אם זה Google Ads הפופולרית למנועי החיפוש, או Facebook Ads ו-LinkedIn Ads במדיה החברתית. קידום ממומן כולל מחקר מילות מפתח, ניסוח מודעות, הגדרת תקציב פרסום, ומעקב אחר התוצאות של הקמפיין.
בתשעת השלבים הקודמים כתבתי על קצה המזלג כמה טיפים חשובים להתחלה של שיווק וקידום לעסקים קטנים. כמו שאתם מבינים, גם בשלבים המוקדמים, שיווק וקידום איכותי כולל הרבה פעולות שונות והיכרות עם פלטפורמות דיגיטליות רבות. הרבה מהפעולות האלו תוכלו לעשות בעצמכם, אך זה בהחלט ידרוש שעות רבות של למידה והתנסות. ברוב המקרים, הפקדת השיווק והקידום בידי אנשי מקצוע מנוסים יכולה להקל על העומס. בנוסף יכולה להבטיח גישה אסטרטגית ויעילה המותאמת לצרכים שלכם.
מומחים בשיווק וקידום אתרים, כמו ב-siteIT, מביאים איתם שפע של ניסיון, תובנות וכלים יעילים. כל אלה מאפשרים לפעול לקידום האתר בכמה מישורים במקביל, ולדאוג שהקמפיינים הממומנים, ה-SEO, והרשתות החברתיות אופטימאליים ומעצימים זה את זה. בין אם אתם מתכננים לעשות שיווק וקידום עצמאי או עם מומחים, חשוב להבין שהיום הצלחה של עסקים קמה ונופלת על הנוכחות הדיגיטלית שלהם. אם עוד לא התחלתם, מוזמנים לחזור לטיפ מס׳ 1 ולהתחיל את המסע.