העיקרון של PPC (ראשי תיבות של Pay Per Click) פשוט: גוגל ומנועי חיפוש אחרים מציגים מודעה מתומצתת שלכם בתוצאות חיפוש רצויות מבחינתכם ולפעמים גם באתרים נוספים (Display ו- Remarketing), ועל כל הקלקה על המודעה אתם משלמים לגוגל, בינג, יאהו וכו' סכום כסף מסוים – שבכל מקרה לא עובר את התקרה שאתם קובעים. כל גולש שלוחץ על המודעה שלכם מגיע לאחד מהדפים באתר שלכם או לדף נחיתה מיוחד, ואם הם מספיק אטרקטיביים, זוהי תחילתה של ידידות מופלאה בינו לבניכם.
גם הביצוע של PPC – או כפי שהוא מכונה בעברית, קידום ממומן – פשוט יחסית: גוגל אדוורדס (Adwords), המערכת שפיתחה גוגל עבור פרסום מודעות, ידידותית ונוחה מאוד לשימוש, וזה המצב גם אם תבחרו לעבוד עם המערכת המשותפת לבינג ויאהו.
לעומת זאת, PPC אפקטיבי באמת הוא כבר לא דבר פשוט, אבל בכל מקרה הקידום הממומן הוא אופציה שכדאי לקחת בחשבון – עבור עסקים רבים הוא משדרג במידה ניכרת את השיווק באינטרנט ומוביל לרווחים משמעותיים.
קודם כל, מיידיות: קידום אתרים אורגני הוא תהליך שמחייב אורך נשימה וסבלנות, אבל יש תקופות בחיי עסק שבהן נדרשות תוצאות מיידיות – פרסום מודעה בגוגל אדוורדס או ב- Yahoo Bing Network חושף את האתר והעסק שלכם לגולשים וללקוחות פוטנציאליים בן רגע.
שנית, בולטות: המודעות מפורסמות בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש או בעמודה נפרדת בצד ובכל מקרה עיני לא מעט גולשים נמשכות קודם כל אליהן. עוד כדאי לדעת שמחקר משנת 2013 גילה כי 40% מהגולשים כלל לא ידעו שמדובר במודעות, ועל כן ייחסו להן את אותה רמת אמינות כמו לתוצאות החיפוש ה"רגילות".
עוד סיבה להשקיע בקידום ממומן היא האפשרות למקד את הפרסום: אתם יכולים לתחום את הקמפיין לאזור גיאוגרפי מסוים וכך למשל מודעה של גלידריה בצפת תופיע רק במחשבים נייחים באזור הגליל ובסמארטפונים שנמצאים במרחק קילומטרים אחדים מהעיר הייחודית. אופציה חשובה אחרת מאפשרת להציג את המודעה רק בשעות מסוימות ביום.
יתרון נוסף של PPC הוא שניתן לדעת עד כמה כל מודעה אפקטיבית (לפי ה-CTR שלה, כלומר מספר הגולשים שהקליקו על המודעה ביחס למספר האנשים שנחשפו אליה) ובהתאם לשפר את הקמפיין באופן מתמיד ולהפוך אותו ליעיל במיוחד.
ואם אתם שואלים את עצמכם למה כותרת הפסקה הזו מדברת על השקעה גם בקידום ממומן, הסיבה היא שאנחנו לא ממליצים לוותר על הקידום האורגני אלא לשלב בין שני האפיקים – כך תזכו לחשיפה מרבית גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.
כמו כל קמפיין שיווקי חכם, מתחילים באפיון קהל היעד – מי אתם רוצים שילחץ על המודעה.
מיד לאחר מכן מחליטים מהי התוצאה הרצויה – שיחת טלפון לעסק? רכישת מוצר? מיתוג החברה? – ובהתאם לכך מנסחים את המודעה ובונים את הדף אליו מנותבים הגולשים שמקליקים עליה. חשוב במיוחד שהמודעה תהיה פשוטה ואינטואיטיבית ושהתוכן בדף יהיה רלוונטי לחיפוש וישלים את המודעה, וכן אסור לשכוח לכלול בהם קריאה לפעולה (CTA – Call To Action).
בנוסף כדאי להגדיר יעדים מדידים, כדי שתוכלו לעקוב אחרי ביצועי ה- PPC ולבחון האם הוא באמת משתלם לכם.
גוגל אדוורדס היא כאמור מערכת ידידותית מאוד למשתמש, כך שמבחינה טכנית אתם יכולים להשתמש בה גם בלעדינו – ואנחנו לא ניעלב 🙂
אבל PPC אפקטיבי באמת מחייב שלושה דברים:
מעניין בהצעת מחיר ל ppc
בבעלותי עסק למסחר בציוד מחשוב הממוקם בעזריאלי ת״א. לאחרונה הקמתי אתר מסחרי ואני רוצה לקדם אותו באמצעות ppc אהבתי מאד את המאמר שלכם