7 דק’ קריאה 21/09/2015

מה זה תוכן שיווקי והבנת חשיבותו

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מכירות 📊 ניהול עסק 💼
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

תוכן שיווקי

לשאלה "מה זה תוכן שיווקי" יש תשובה פשוטה: תוכן שנוצר במטרה לשווק משהו. כדי להבין למה הוא כל כך חשוב תצטרכו לקרוא עד סוף העמוד – אבל אני מבטיח שזה ישתלם לכם 🙂

לאו דווקא פרסומת סמויה

במקרים רבים המונח "תוכן שיווקי" מזוהה אצלנו עם הפרסומות הסמויות שמככבות בטלוויזיה, בקולנוע, ב-DVD לילדים, בעיתונות המודפסת, באינטרנט ובעצם בכל מקום שיש בו גם תוכן אמיתי. המתמודדים ב- X-Factor, למשל, שותים תמיד משקה קר ספציפי בזמן שהם מספרים למצלמה כמה התרגשו כשמשה פרץ נכנס, בערוץ הבריאות של ynet התפרסמו כתבות אודות יתרונות החלב ומוצריו רק בגלל שמועצת החלב שילמה לאתר מאות אלפי שקלים, והסרט "לגו" הוא כולו פרסומת (לא ממש סמויה… ) למותג הוותיק.

אבל כשאנחנו מדברים על תוכן שיווקי, הכוונה היא אחרת: אצלנו זהו תוכן בעל ערך של ממש לגולשים ורלוונטי עבורם, כשגם החברה או הארגון שעומדים מאחוריו יוצאים נשכרים – ואולי בעצם "שיווק מבוסס תוכן" הוא ביטוי מדויק יותר מאשר "תוכן שיווקי".

למה כדאי להשקיע בתוכן איכותי?

הלקוחות שלכם, כמו כולנו, מוצפים בגירויים ובמידע. זה מגיע מכל הכיוונים, כל הזמן: מהסלולרי ומהמחשב הנייח, מגוגל ומפייסבוק, ב- SMS ובמיילים, באתרים ובפרסומות, ועוד ועוד – כולם רוצים למכור משהו, כולם רוצים תשומת לב, והקשב של הלקוחות שלכם, כמו של כולנו, מתפזר לכל עבר כך שגם ההצעה האטרקטיבית ביותר שתציעו להם תזכה ללא מספיק תשומת לב וזה עוד במקרה הטוב. במקרה הרע פשוט יתעלמו מכם.

לעומת זאת, תוכן איכותי מצליח לדלג מעל חומת הרעש שמקיפה את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולנחות הישר בתודעה שלהם. אחרי שהם ייחשפו לתוכן משובח, ואולי למספר הצגות של תכנים שכאלה, אתם תמותגו אצלם כמובילים בתחומכם וככאלה ששווה להקשיב להם. בשלב הזה אם תציעו להם הצעה אטרקטיבית – יש סיכוי לא רע בכלל שהם יקפצו עליה.

4 המרכיבים של תוכן שיווקי איכותי

כדי שתוכן איכותי אכן ידלג מעל החומה וניתן יהיה לבסס עליו שיווק, הוא צריך לעמוד על 4 רגליים חשובות:

    1. חיבור

תוכן שיווקי אמור ליצור חיבור ביניכם לבין לקוחות פוטנציאליים, ועל כן עליכם למצוא מה מעניין אותם, באילו דילמות הם מתחבטים, ממה הם חוששים, מה מלהיב אותם – וליצור תוכן שיעזור להם לפתור את ההתלבטויות, שיפוגג את החששות, שילבה את ההתלהבות וכו'.

    1. עניין ורגש

לכאורה זה פשוט: אנשים מחפשים אינפורמציה וכלים לחיים טובים יותר ולכם יש את הידע הזה. אבל אנשים גם זקוקים למשהו שיעזור להם להתחבר למידע ולמשהו הזה קוראים סיפור. אם תצליחו להפוך את הידע שברשותכם לסיפור מעניין ומרגש – אתם כבר באמצע הדרך אל התוכן השיווקי האולטימטיבי (הוידאו של סופר פארם עם הגילוח).

    1. רלוונטיות – גם בעתיד

התוכן שאתם יוצרים צריך להיות רלוונטי – ורצוי מאוד שהוא יישאר כזה גם בעתיד, כך שההשקעה שלכם היום תמשיך להניב עוד ועוד פירות למשך שנים רבות. לא תמיד הדבר אפשרי (למשל בתחומים שקצב השינויים בהם מסחרר כמו קידום אתרים) ולפעמים דווקא תוכן שעוסק בטרנד מדובר ימשוך אליכם תשומת לב רצויה, אבל באופן כללי תמיד כדאי לחשוב לטווח ארוך כשעוסקים בשיווק מבוסס תוכן.

    1. התאמה למדיה

תוכן שעובד מצוין בפייסבוק לא בהכרח מתאים לניוזלטר, וכשאתם מפרסמים כתבה באתר מוביל אל תנסו להשתמש בניוזלטר ששלחתם, גם אם הוא היה מאוד אפקטיבי. לכל ערוץ ישנו מבנה תוכן אופטימלי אחר וכדאי לזכור זאת. כדאי גם ליצור מגוון רחב של תכנים ולהפגין נוכחות מרשימה וסמכותית בכמה שיותר מדיות.

למה חשוב לקבוע מטרות ברורות ויעדים מדידים?

יצירת תוכן איכותי תורמת לנו נחת וסיפוק, הידיעה שאנחנו עוזרים לאחרים תורמת לנו הרבה נחת והמון סיפוק  – אבל זה לא מספיק. עסקים, לפחות נכון לתחילת המאה ה-21, צריכים גם להרוויח כסף, וכדי שהתוכן השיווקי יהיה לא רק תוכן אלא באמת שיווקי, חשוב להגדיר מטרה ברורה ויעדים מדידים.

המטרה יכולה להיות הגברת המודעות למותג או יצירת לידים (פרטי יצירת קשר של לקוחות פוטנציאליים) או כל דבר אחר שחשוב לעסק שלכם, ובכל מקרה עם המטרה צריכים להגיע גם יעדים מדידים דוגמת "עוד 100 עוקבים לדף הפייסבוק העסקי שלנו בתוך חודש", "50 לידים בשבוע" וכו'.

עוד כדאי לזכור בהקשר זה שתוכן שיווקי מיועד הן ללקוחות חדשים והן לקיימים. תכנים שיסייעו למי שכבר רכש מכם מוצר או שירות להפיק מהם את המיטב גם יעצימו את הנאמנות שלהם לעסק שלכם וגם ירשימו לקוחות פוטנציאליים נוספים.

דוגמה לתוכן שמשלב איכות ושיווק

הטקסט שאתם מתקרבים לסופו מהווה, אני מקווה J דוגמה טובה לשיווק מבוסס תוכן, בעצם כל הבלוג שלי וכל מה שאנחנו עושים ברשת נופל בתוך הקטגוריה של שיווק מבוסס תוכן, זה תורם גם למיתוג שלנו כמובילי שוק בשיווק באינטרנט בארץ וגם עוזר לקוראים שלנו על בסיס יומי.

אתם יודעים מה זה תוכן שיווקי, מבינים למה הוא משתלם ובעיקר מסוגלים ליצור תכנים שכאלה בעצמכם, ואם ההבטחה שלי בתחילת המאמר התממשה, אז גם אני הרווחתי (סיפוק + כמה נקודות זכות אצלכם :))

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

2 תגובות
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אנריקה פישמן
אנריקה פישמן
2 years ago

נעים מאוד, אנריקה פישמן – כתב תוכן עם ניסיון של 3 שנים. רציתי לשאול האם אתם מחפשים במקרה כותבי תוכן? במידה ורלוונטי, אשמח לשלוח תיק עבודות על מנת שנוכל להתקדם ?

אייל
אייל
3 years ago

מעוניין בפרטים

×

שיחת ווטסאפ

2
0
Would love your thoughts, please comment.x