4 דק’ קריאה 30/05/2024

בניית אסטרטגיית שיווק – איך עושים זאת?

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
קידום אתרים אורגני SEO ⛰️
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

בניית אסטרטגיית שיווק היא שלב קריטי כדי להגדיל את קהל הלקוחות, לדייק את אפיון המותג שלכם ולהגדיל את ה-ROI (החזר על ההשקעה) שלכם. אסטרטגיית שיווק מדייקת את הגישה של החברה לקידום המותג שלה לקהל יעד וכוללת מחקר, הגדרת יעדים ומיצוב. בואו נבין מהם המרכיבים הקריטיים לבניית אסטרטגיית שיווק בשנת 2024.

איך אסטרטגיית שיווק עוזרת לעסק שלכם?

כאשר אתם מסיימים תהליך של בניית אסטרטגיית שיווק אתם תכירו הרבה יותר טוב את יעדי מותג, מאפייני קהל היעד שלכם, ערוצי שיווק האידיאליים, מדדי ביצועים מרכזיים ועוד.

אסטרטגיה טובה תסייע לכם ב:

  • יישור קו עם הצוות שלכם לגבי מטרות ספציפיות של העסק.
  • ליצור התאמה בין מאמצי השיווק למטרות העסקיות.
  • לזהות ולבדוק אילו פעולות שיווקיות רלוונטיות לקהל היעד שלכם.
  • להכיר ולנצל את הטרנדים והמגמות העכשוויים.

אסטרטגית שיווק מול תכנית שיווק – מה ההבדל?

אסטרטגיית שיווק מתארת ​​את היעדים ארוכי הטווח ואת הגישה הכוללת שלכם, בעוד שתוכנית שיווק היא הפעולות והטקטיקות הספציפיות להשגת יעדים אלו. לדוגמא, נניח שאתם יוצרים אסטרטגיית שיווק למותג אופנה חדש. האסטרטגיה שלך עשויה לטרגט לכיוון סטודנטים עירוניים צעירים ולמצב את המותג כטרנדי ובמחיר הוגן. תכנית השיווק היא הוצאת הרעיון לפועל ויכולה לכלול:

  • קמפיינים ממוקדים ברשתות חברתיות.
  • שותפויות עם משפיענים.
  • תזמון פרסום ממומן.
  • קידום מילות מפתח רלוונטיות ועוד.

גם אסטרטגיית שיווק וגם תוכנית שיווק חיונית להצלחת העסק.

מהם המרכיבים המרכזיים בבניית אסטרטגיה שיווקית?

  1. היכרות עם המותג שלכם: בניית אסטרטגיה צריכה להתחיל בהיכרות עצמית שלכם עם המותג והמוצרים שלכם. תשאלו את עצמכם מה אתם מוכרים? מה מאפייני המוצר שלכם? למי המותג שלכם פונה? היכן אתם מוכרים את המוצר? היכן תרצו לקדם את המוצר?
  2. מה מטרות השיווק: מטרת השיווק שלכם תשפיע על מרכיבים אחרים של האסטרטגיה, כולל תהליך יצירת התקציב והתוכן. עליכם לשאוף להיות ספציפיים ככל האפשר. נסו ליצור יעדי שיווק חכמים מחולקים לפי ערוץ או טקטיקת קידום מכירות, ואל תשכחו שתמיד תוכלו לחזור ולשנות את היעדים שלכם כשסדרי העדיפויות שלכם משתנים.
  3. תקציב השיווק: תקציב שיווק הוא מרכיב חיוני באסטרטגיה שלכם. בלי להקצות כספים למשווקים נכונים, לפרסם בערוצים הנכונים וליצור את התוכן הנכון, לאסטרטגיית השיווק שלכם לא תהיה השפעה חזקה. זכרו שתמיד אפשר להתחיל בקטן – למקד את התקציב שלך במאמץ אחד או שניים – ולגדול איתם ברגע שאתם מייצרים החזר ROI.
  4. מחקר מתחרים: היכרות עם המתחרים היא מרכיב הכרחי בשיווק. ללא מחקר מתחרים, לא תלמדו מטעויות של אחרים, לא תדעו כיצד להבדיל את עצמכם או למשוך את תשומת לב הלקוחות.
  5. פילוח שוק: פילוח שוק נועד לזהות את קהל היעד שלכם וכך ליצור מסרים רלוונטיים ומותאמים אישית ככל הניתן. בתהליך זה עליכם יהיה לבצע מחקר שוק, לזהות את קהל היעד ולאפיין את הצרכים, הרצונות והגחמות שלהם.
  6. יצירת תוכן שיווקי: על בסיס כל המידע שצברתם עד כה אתם יכולים להתחיל ליצור תוכן שפונה אל הלקוחות שלכם ומגביר את החשיפה שלכם. יש סוגים רבים של תוכן כמו סרטוני וידאו, תמונות, מאמרים בבלוג, עמודי מוצר ועוד ועוד.
  7. מדדי ביצוע: אחרון חביב, אסטרטגיית השיווק שלכם חייבת לכלול מדדי KPI. אלה מדדים שנועדו לבחון את הצלחת השיווק. המדדים שתבחרו ישתנו בהתאם לסוג העסק שלכם ויכולים להיות:
    • עלות רכישת לקוח חדש (CAC).
    • תנועה אורגנית.
    • יחס המרה.
    • לידים מוסמכים לשיווק (MQL) ועוד.

האם אפשר לעשות את כל זה בעצמי?

תיאורית אפשר לבנות אסטרטגיית שיווק בעצמכם. אך לרוב לאנשי שיווק מקצועיים יש את הכלים ואת הידע שלבסוף יחסכו לכם הרבה זמן וכסף. כאשר אתם עובדים עם משווקים אמינים ומקצועיים, אתם יודעים שההשקעה שלכם הולכת למקום הנכון ותניב לכם לקוחות חדשים ורווח כלכלי.

אולי יעניין אותך גם:

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
×

שיחת ווטסאפ

0
Would love your thoughts, please comment.x