הצלחה של סטארטאפ תלויה בהמון גורמים, אסטרטגיות והחלטות קשות. אחד הגורמים החשובים לסטארטאפים הוא הנוכחות והנראות שלהם באינטרנט. כיום כל עסק שואף להיות בעל נוכחות מרשימה באינטרנט, בייחוד שסטארטאפים שמביאים איתם משהו חדש לעולם האמיתי והמקוון. כדי להצליח ליצור אתר אינטרנט איכותי ובולט במנועי החיפוש חייבים לבצע קידום אתרים מקצועי.
איך קידום אתרים תורם לסטארטאפים?
כתבתי מקודם על ״נראות״ ו-״נוכחות״ באינטרנט. עכשיו אפשט את הדברים האלה כדי שתוכלו להבין בדיוק את היתרונות של קידום אתרים לסטארטאפים:
- הבנה מעמיקה של הסטארטאפ ושל צרכי הלקוחות – בקידום אתרים לא רק משתמשים במה שאתם יודעים על הסטארטאפ ומציגים אותו החוצה. אלא שקידום איכותי מתעמק בערך המוסף והרלוונטיות של הסטארטאפ ובכך מאפשר לכם להכיר אותו ואת הלקוחות הפוטנציאליים שלו טוב יותר. קידום SEO כולל מחקר מעמיק על התנהגות הגולשים, המתחרים והערך המוסף של החברה. כך ניתן לדייק את החשיבות שלכם בשוק ואז להציג אותה לכולם.
- חשיפה לקהלים חדשים – כאשר ביצענו אפיון מדויק של קהל היעד שלכם אנחנו יכולים לדייק את הקידום כך שיחשוף אתכם לגולשים רלוונטיים עם סיכויי המרה גבוהים.
- מיתוג – כאשר האתר שלכם מופיע במיקום גבוה בגוגל עבור חיפושים רלוונטיים אתם נתפסים כמומחים בתחומכם ומובילים בשוק. אתרים בולטים נחשבים לאמינים ועדכניים יותר. מיתוג כזה מצוין בשבילכם מול לקוחות ומשקיעים פוטנציאליים.
כמובן שלבסוף המטרה של קידום אתרים היא להגביר את התנועה האיכותית לאתר, אשר בתורה תוביל להמרות ולמכירות גבוהות יותר.
מה כולל קידום אתרים לסטארטאפים?
כשאנחנו מדברים על קידום אורגני (SEO) למעשה מדובר על מגוון פעולות שמרחיבות את האתר ומייצרות אופטימיזציה שלו למנועי החיפוש. ניתן לחלק קידום אתרים לשלושה מרכיבים עיקריים: כתיבת תוכן, פעולות טכניות ולינקים חיצוניים ופנימיים.
- כתיבת תוכן: הגולשים ומנוע החיפוש כאחד מעריכים אתרים עם תוכן איכותי, מעשיר ועדכני. כתיבת התוכן מתקיימת בשיתוף פעולה בין אנשי הסטארטאפ שמומחים בתחומם לבין אנשי הקידום שמומחים ביצירת תוכן לקידום. יחד הם הופכים את האתר למקור ידע אמין שבמקביל מקדם מילות מפתח רלוונטיות וכך מקדם אתכם בגוגל.
- פעולות טכניות: הפעולות הטכניות לרוב לא נראות לעין של הגולשים אך חשובות מאוד למנוע החיפוש. פעולות אלו כוללות תגיות מטא, אינדוקס נכון של עמודים, הגדרה נכונה של כותרות, אופטימיזציה של תמונות, שיפור מהירות האתר ועוד. בעזרת כל אלה מנוע החיפוש מבין טוב יותר את האתר, את העמודים החשובים בו ובהתאם מעלה אתכם בדירוג.
- לינקים חיצוניים ופנימיים: לינקים איכותיים בתוך האתר ומאתרים אחרים אליו מגבירים את האמינות שלו. לינקים פנימיים מקשרים בין עמודים שונים בתוך האתר. הם מסייעים למנוע החיפוש להבין מהם העמודים החשובים באתר וגם עוזרים להוביל את הגולשים למסע בתוך האתר שלכם. לינקים חיצוניים חשובים להגברת האמינות של האתר שלכם, לכן חשוב לקשר לאתרים איכותיים ופעילים.
האם אפשר לבצע קידום אתרים לבד?
טכנית אתם יכולים לבצע קידום לאתר שלכם בעצמכם. אך כמו שאני מכיר יזמים בתחילת הדרך, בשלבי גיוס או בעצם בכל שלב של הסטארטאפ – למי יש זמן להתעסק בזה? כדי לעשות קידום אתרים נכון צריך ללמוד הרבה, למדוד הרבה ולבצע ניסוי ותהייה. כיום קידום אתרים הוא מקצוע לכל דבר, ולכן אני ממליץ לקחת אנשי מקצוע שיהפכו להיות שותפים שלכם ויעזרו לכם להוביל את הסטארטאפ להצלחה.