ככל הנראה ששמעתם על, או שאתם כבר משתמשים בגוגל אנליטיקס (Google Analytics). כיום, מיליוני עסקים משתמשים בגוגל אנליטיקס. אם אתם חלק מהם, כדאי לכם לדעת איך אתם יכולים למקסם את הכלי העוצמתי הזה.
Google Analytics עוזר לעסקים להבין טוב יותר את האתר והלקוחות שלהם. הוא גם עוזר להעריך ולמדוד את ביצועי השיווק, התוכן והמוצרים ביחס למעורבות המשתמשים. כלי זה אוסף נתונים וממיין אותם למידע שימושי. גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי המהווה חלק מפלטפורמת השיווק של גוגל.
באוקטובר 2020, גוגל הכריזה על שדרוג משמעותי במערכת: Google Analytics 4. אנליטיקס 4 עובר ביסודו מהתמקדות בפעילויות באתר ובצפיות בדף למודל גמיש יותר, מבוסס אירועים. שינוי זה מאפשר ראייה הוליסטית יותר של התנהגות המשתמשים, ומאפשר לעסקים לעקוב אחר פעולות בודדות בצורה מדויקת יותר, להבין את המסע של המשתמש בצורה מקיפה ולהשיג תובנות לגבי נתונים ממוקדי לקוח.
חשוב לדעת – החל מיולי 2023 כל האתרים בעולם שודרגו לאנליטיקס 4, כך שאם לא שדרגתם את האתר הוא יפסיק לספור נתונים. עליכם לשדרג את האתר ולהגדיר אותו מחדש.
בואו נסקור חמש דרכים שבהן העסק שלכם יכול למקסם וליהנות מכמה מהתכונות של גוגל אנליטיקס:
על ידי שימוש בגוגל אנליטיקס באופטימיזציה של תוכן למבקרים, תוכלו להרוויח יותר הזדמנויות ליצירת לידים, מכירות וחשיפה כללית מוגברת במנועי החיפוש. גוגל אנליטיקס מסייע לכם להתאים את התוכן שלכם ללקוחות ולהבין איזה תוכן רלוונטי ואיזה לא.
כאשר לקוחות מחפשים לקנות משהו מהאתר שלכם, הם יכולים מהר מאוד לעזוב אותו בגלל חווית משתמש גרועה או פגיעה באמון. בעזרתו תוכלו לדעת מה צריך לשפר באתר שלכם כדי שהלקוחות יישארו זמן רב יותר ויהפכו ללקוחות נאמנים. העובדה שאתם יכולים לדעת בדיוק מה קורה באתר שלכם בכל שלב בדרך מעניקה לכם יתרון עצום.
הוא עוזר לעקוב אחר כמה אנשים מגיעים ממנועי חיפוש ולאן הם הולכים כשהם מגיעים לשם. זה מאפשר ניתוח קל סביב אילו מילות מפתח הן היעילות ביותר ביצירת לקוחות חדשים. גישה לנתונים אלה מאפשרת להיות פרואקטיביים בניהול הקידום האורגני של העסק שלכם.
סיבה מצוינת נוספת לכך שהוא עוזר לכם היא שהוא בחינם! עסקים חוסכים כסף בכך שהם לא צריכים לשלם כדי לאסוף את הנתונים החשובים האלו. לוקח זמן להגדיר את האנליטיקס, אבל ברגע שהוא מוגדר, יש לכם גישה לכל התכונות הפנטסטיות שלו מבלי לשלם.
מספק לכם נתונים דמוגרפיים על הגולשים כמו גיל, מין, תחומי עניין ומיקום גיאוגרפי. אתם יכולים להשתמש בנתונים אלו ליצירת קמפייני שיווק חדשים המתאימים במיוחד לנתונים הדמוגרפיים הספציפיים האלו. בעזרת יכולת הטירגוט (מלשון Target) הגבוהה הזו קמפיינים יכולים לשפר באופן משמעותי את החזר ההשקעה שלכם (ROI).
עם כל היתרונות, בנוסף לעובדה שהוא חינמי, לא להשתמש בו זה כמעט פשע. כיום לא פחות מכ-80% מאתרי האינטרנט בעולם משתמשים בו. אם אתם מרגישים שאתם צריכים ייעוץ מקצועי או תמיכה בהגדרת גוגל אנליטיקס, אנחנו ב-siteIT מסייעים לעסקים רבים בהבנת הכלי השימושי וניצול כל היתרונות שלו. בעזרת הניסיון והמומחיות שלנו, יחד עם היכולות שלו תוכלו להרחיב את קהל הלקוחות שלכם ולהגדיל באופן משמעותי את החזר ההשקעה שלכם.