במשך שנים רבות לא היה ברור אם גוגל מתייחסת לסיגנלים חברתיים – כלומר פעולות שמבצעים גולשים על-מנת להפיץ תכנים שונים ברשתות החברתיות המובילות – ואם כן, עד כמה הם משמעותיים. ב-2010 למשל הסכימו רוב מקדמי האתרים שגוגל החלה לשקלל סיגנלים חברתיים בציון האיכות של דפי האינטרנט, אבל ב-2014 הודיע אחד מבכירי החברה שהאלגוריתם של גוגל לא מתייחס להתרחשויות בפייסבוק ובטוויטר שכן אין לה גישה למידע הנחוץ לשם כך.
כיום, לעומת זאת, כבר ברור לחלוטין שאי אפשר להתעלם מהרשתות החברתיות, ויש מומחי SEO שאף טוענים שסיגנלים חברתיים הם הלינקים החדשים.
סביר להניח שאתם מודעים להיקפי השימוש ברשתות החברתיות ומבינים שהם מחייבים את גוגל לשקלל בדירוג האתרים גם סיגנלים חברתיים, כך שלבעלי עסקים ומקדמי האתרים כדאי לפעול בהתאם. למי שבכל זאת זקוק לקצת מספרים כדי להשתכנע, הנה כמה נתונים רלוונטיים:
ההיגיון מחזק את המספרים: כשגולש בוחר לשתף דף אינטרנט מסוים ברשת חברתית כזו או אחרת, זהו סימן מובהק לכך שמבחינתו מדובר בתוכן בעל ערך לאנשים רבים – וגם אינדיקציה לגוגל, שבאופן טבעי מסתמכת לא מעט על הגולשים בדירוג האתרים, שכדאי להוסיף נקודות זכות לאותו דף. לייק אמנם נחשב פחות משיתוף, אבל גם הוא מהווה אינדיקציה להערכה מצד הגולש, ועל כן האלגוריתם של גוגל משקלל גם חיבובים ולא רק שיתופים.
המסקנה המתבקשת: SEO איכותי, במקרים רבים, חייב להישען גם על פעולות להשגת מקסימום סיגנלים חברתיים.
בפייסבוק: סך ה-share-ים וה-like-ים, כששיתופים, באופן טבעי, מעניקים יותר נקודות זכות; מספר התגובות; קצב הגידול במספר הלייקים והשיתופים; וזהותם של המשתפים, המלייקקים והמגיבים – כלומר עד כמה גוגל רואה בהם מקור סמכות.
גוגל פלוס: בדומה לפייסבוק נלקחים בחשבון מספר ה-"1+"-ים (המקבילה של הלייק של פייסבוק); מספר ה-share-ים; מספר האנשים שצירפו אתכם לאחד המעגלים שלהם; קצב השינוי של הנתונים הנ"ל; וזהות הגולשים שלחצו על הכפתורים השונים.
טוויטר: מספר העוקבים, מספר האזכורים ומספר הריטוויטים; המוניטין של העוקבים, המאזכרים והמרטווטים; ומהירות הציוצים.
פינטרסט: מספר הנעיצות והנעיצות מחדש; קצב הגידול של שני נתונים אלה; ומספר התגובות.
רשתות חברתיות נוספות שמספקות סיגנלים לאלגוריתם של גוגל הן סטמבלאפון (StumbleUpon), פורסקוור (Foursquare), דיג (Digg) ורדיט (Reddit).
הרוב המכריע של העסקים בעולם כבר שם, כלומר ברשתות החברתיות: 8 מכל 10 חברות B2B (חברות שהלקוחות שלהן הם עסקים אחרים) פועלות בפייסבוק, 9 מכל 10 חברות כאלה נמצאות בלינקדין, 85% מהן מפגינות נוכחות בטוויטר, למחציתן חשבון בגוגל פלוס וכשליש מחברות ה-B2B נהנות גם מפינטרסט.
מתוך חברות ה-B2C (עסקים שמוכרים ללקוחות פרטיים), ל-90% פעילות פייסבוקית, 70% מהן מצייצות מעת לעת, מחציתן פועלות בלינקדין, 40% בגוגל+ וכשליש נועצות תמונות בפינטרסט.
המסקנה המתבקשת: אם כל כך הרבה חברות "מנצלות" את הרשתות החברתיות לטובת פעילות עסקית, סביר להניח שזה משתלם.
סיבה נוספת להשקיע בסיגנלים חברתיים היא שלא רק גוגל משקללת אותם בחישובים שלה: כשאנחנו מגיעים לתוכן מסוים בעקבות share או like של מישהו שאנחנו מכירים, יש לו כבר נקודות זכות אצלנו, עוד לפני שהתחלנו לקרוא. גם כשאנחנו מגיעים לתוכן שזכה באופן כללי לשיתופים רבים והבעות חיבה למיניהן, הוא נתפס בעינינו מלכתחילה כאיכותי יותר.
נקודת המוצא המבטיחה מגדילה את הסיכוי שנתייחס לעסק שעומד מאחורי אותו תוכן משותף ומלוייקק כבעל ערך, אמין וכזה שכדאי ליצור איתו אינטראקציות שונות – כך שהשגת סיגנלים חברתיים תורמת לא רק ל-SEO אלא גם למיתוג העסק ומקלה על הפיכת מתעניינים פוטנציאליים ללקוחות בפועל.