שיווק לעסקים קטנים הוא תמיד נקודת תורפה. כשאין סמנכ״ל שיווק ותקציבים כמו בחברות גדולות, עסקים נוטים להתייחס לשיווק כמותרות שאין זמן להתעסק איתן. אבל שיווק הוא הבסיס ליצירת קהל לקוחות, והיום בעידן המדיה החברתית אפשר לעשות אותו בעלות מינימלית. היתרון הגדול ביותר של עסקים קטנים הוא האישיות. לכן רציתי לכתוב לכם היום על היבט חשוב בשיווק לעסקים קטנים – איך ליצור קול ייחודי באתר שלכם ובמדיה החברתית?
ברור לי שלנהל אתר ולהפעיל חשבונות מדיה חברתית זה אולי לא החלום שלכם. אתם כנראה מעדיפים לפתח את המותג שלכם, להתמקצע בתחום שאתם עוסקים בו, ולנהל את העסק. אבל היום עסק קטן בלי נוכחות באינטרנט ובמדיה החברתית ייאבד פוטנציאל של אינספור לקוחות. רוב הלקוחות מסתכלים על האתרים והפרופילים החברתיים ככרטיסי ביקור. אתר אינטרנט מייצר נוכחות באינטרנט, אמון עם הלקוחות, ומיתוג. הרשתות החברתיות עוזרות ליתרונות של האתר אך מוסיפות היבט חשוב מאוד – קשר אישי ונוכחות חיה. אתר הוא כמו חלון הראווה של החנות. לעומת המדיה החברתית שהיא המוכר שנותן עצה עם חיוך והופך את החוויה לאישית.
כשאנחנו נוסעים לאיקאה או מקדונלדס אנחנו לא מחפשים ייחודיות. אנחנו יודעים מה נקבל ויודעים שכולם יקבלו את אותו הדבר. בעסקים קטנים הסיפור הוא שונה, והמילה סיפור חשובה כאן. היום בעולם של שפע ותאגידי ענק בכל תחום, יותר צרכנים מחפשים את המיוחד, השונה והאישי. לקוחות מחפשים את הסיפור שמאחורי המותג. ופה מגיע הקול הייחודי שלכם כעסק קטן. התוכן באתר שלכם והפוסטים שלכם ברשתות החברתיות הם המפגש שלכם עם הלקוחות. הם ההזדמנות שלכם להגיד – זה העסק שלי, וזה אני.
באתר שלכם הקול יתבטא בעמוד הראשי, בעמודי השירות השונים ובעמודי התוכן. אז איך מייצרים קול ייחודי לעסק או למותג שלכם?
אז יש לעסק שלכם קול ייחודי ויפה שעובר אודישן ב״כוכב הבא״. עכשיו המשימה החשובה היא לשמור עליו אחיד ותואם, גם בהיבט הפנימי בתוך האתר או הרשת החברתית וגם בין המוקדים השונים. לדוגמא, אם אתם נעזרים בכותבי תוכן חיצוניים כמו בקידום אתרים אורגני (SEO), שוב להעביר להם את הקול שיצרתם כדי שימשיכו לכתוב באותו הטון. גם בפרסום ממומן חשוב שהמודעות יהיו תואמות לקול הייחודי שלכם.
התיאום בין המדיה החברתית לאתר לפעמים עלול להיות טריקי. מצד אחד צריך לשמור על קול של המותג, מצד שני צריך להתאים את התוכן למדיה החברתית כדי שיתקבל בברכה אצל הגולשים. כאן חשוב להגדיר מהם המרכיבים המרכזיים של הקול שלכם, ומה ניתן להתגמשות. המדיה החברתית נוטה להגביר את המפגש ה״ישיר״ עם הקהל. לכן אתם יכולים להחליט שבקידום שלכם בפייסבוק אתם קצת פחות רשמיים ויותר אישיים. גם כאן, חשוב שמי שאחראי על ניהול הסושיאל מדיה שלכם יכיר לעומק את הערכים, הטון והשפה של המותג.
כעסק קטן, ברגע שתשקיעו זמן ומחשבה בבניית הקול הייחודי שלכם, הוא יהפוך לחלק בלתי נפרד מהעסק. בזכות שילוב של האישיות שלכם עם העסק תוכלו ליצור מותג ייחודי שלקוחות מרגישים אליו קרבה ואמון. אם תעשו זאת נכון, התוצאות לא יאחרו להגיע. אם אתם חושבים שאין לכם מספיק זמן בשביל זה, זו אף פעם לא בושה להיעזר במומחים.